Sprakforsvaret
   

Svar till Gunnar Lund om "Stockholm Entertainment District"


(Brevväxlingen läses nedifrån och upp)

 

Jag har redan svarat på din tidigare fråga och den gäller för hela Stockholm stad med dess bolag.
 
Mvh
 
Monica Ewert
Director of Communications

STOCKHOLM BUSINESS REGION

15/6 2012

Monica Ewert

Menar du på fullaste allvar att den som läser www.stockholm.se behärskar svenska ända fram till sista raden, där den tappar all kunskap om svenska och endast förstår engelska? Investera i Stockholm hör hemma där, invest in Stockholm är malplacerat.

Från vanligtvis väl underrättat håll vet jag att den överväldigande majoriteten av era företagskunder är svenskar. Med andra ord är det självklara språkvalet svenska.

Att hävda att man för den internationella målgruppens skull måste kommunicera på engelska är amatörmässigt.  Att förutom engelska även kommunicera på tyska, franska, spanska, ryska och så vidare är ett professionellt förhållningssätt.

Visst kostar det att anlita professionella översättare, men det betalar sig mångfalt.

Gunnar Lund
15/6 2012

Tack för dina synpunkter angående engelska på våra webbplatser. Vi har en internationell målgrupp och det finns även grupper av stockholmare som kan inte svenska därför är engelska den självklara valet.
 
Mvh
 
Monica Ewert
Director of Communications
 
STOCKHOLM BUSINESS REGION

14/6 2012


Se Gunnar Lunds brev  till Stockholms kommunstyrelse om ”Stockholm Entertainment District” den 12/6 2012