(Brevväxlingen läses nedifrån och upp)
Jag har redan svarat på din tidigare fråga och den gäller för hela Stockholm stad med dess bolag. Mvh Monica Ewert Director of Communications
STOCKHOLM BUSINESS REGION
15/6 2012
Monica Ewert
Menar du på fullaste allvar att den som läser www.stockholm.se behärskar svenska ända fram till sista raden, där den tappar all kunskap om svenska och endast förstår engelska? Investera i Stockholm hör hemma där, invest in Stockholm är malplacerat.
Från vanligtvis väl underrättat håll vet jag att den överväldigande majoriteten av era företagskunder är svenskar. Med andra ord är det självklara språkvalet svenska.
Att hävda att man för den internationella målgruppens skull måste kommunicera på engelska är amatörmässigt. Att förutom engelska även kommunicera på tyska, franska, spanska, ryska och så vidare är ett professionellt förhållningssätt.
Visst kostar det att anlita professionella översättare, men det betalar sig mångfalt.
Gunnar Lund 15/6 2012
Tack för dina synpunkter angående engelska på våra webbplatser. Vi har en internationell målgrupp och det finns även grupper av stockholmare som kan inte svenska därför är engelska den självklara valet. Mvh Monica Ewert Director of Communications STOCKHOLM BUSINESS REGION
14/6 2012
Se Gunnar Lunds brev till Stockholms kommunstyrelse om ”Stockholm Entertainment District” den 12/6 2012
|