(Brevet läses uppifrån och ned)
Till SJ kundombudsman
30 aug 2009 Varför står det på engelska i tågbeteckningarna i internetbokningen, t.ex "Regional Train", "Local Train", i stället för Regionaltåg, lokaltåg på de officiellt svenska sidorna? Igår 26 aug kl. 22 var det så. Det har hänt förr och då har jag fått förklaringen ett programfel. Det händer då och då, så det måste vara ett program som måste förbättras Kan ni felsöka detta, och inte ha engelskan där den inte skall vara. Olle Käll Gävle
----- Ursprungligt meddelande ----- Från: [email protected] Till: [email protected] Skickat: den 31 augusti 2009 10:53 Ämne: Ärende 1-528375342 Hej, Tack för ditt mejl. Vi beklagar att det under perioder har funnits engelsk text i den svenska versionen av vår hemsida. Våra tekniker har arbetat på att rätta till detta, men tyvärr har ingen långsiktig lösning hittats. Vi har nu bytt leverantör av tjänsten och vår förhoppning är att felet inom kort ska åtgärdas så att det inte uppstår igen.
Vi tackar för att du har tagit dig tid att framföra detta till oss och vi hoppas att du kan känna fortsatt förtroende för SJ.
Med vänliga hälsningar
Sofie Fjellman Enligt uppdrag av Thomas Kjellgren - SJ Kundombudsman _________________________________________________ SJ AB Kundombudsman Post: SJ AB Kundombudsman, Kungsgatan 2, 774 30 AVESTA Tel: 0771-751 770, Fax: 010-751 77 71 E-post: [email protected], Webb: www.sj.se
|